Ontstaan

De oprichter Clint van der Heyden is zelf tot zijn 11e opgegroeid in Den Haag Zuid West onder niet altijd makkelijke omstandigheden. Na het overlijden van zijn ouders is hij in een pleeggezin terecht gekomen en heeft toen kansen gekregen die hij anders niet had gehad. Clint wilde graag wat doen voor in eerste instantie oud wijkgenoten en kansengelijkheid vergroten voor iedereen ongeacht waar en hoe iemand is opgegroeid, welke achternaam iemand heeft en welke keuzes er zijn gemaakt in het verleden.

Het is eigenlijk begonnen met een zaalvoetbalteam uit Den Haag Zuid West. Zij konden eredivisie gaan spelen, maar hadden geld nodig om o.a. het inschrijfgeld, tenues, etc te betalen. Daar is Stichting Talentontwikkeling (voorheen stichting topzaalvoetbal Den Haag) ontstaan om geld bij elkaar te krijgen om het team eredivisie te kunnen laten spelen. Als tegenprestatie hebben de jongens van het team zaalvoetbaltraining gegeven op scholen in Den Haag Zuid West. In samenwerking met de gemeente en de KNVB zijn deze jongens indertijd opgeleid tot gecertificeerd trainer. Niet veel later degradeerde het team, maar waren zowel de jongens van het zaalvoetbalteam als de kinderen/jongeren op de scholen die de trainingen kregen zo enthousiast dat zij hier graag mee door wilden gaan. De jongens konden met hun talent (zaalvoetballen) kinderen en jongeren in beweging krijgen en enthousiasmeren om hun eigen talenten te laten ontdekken. Zij zijn vanuit de Stichting deze trainingen blijven geven.

Dit is ondertussen uitgegroeid naar een grote verscheidenheid aan talentvolle jongvolwassenen overal uit Den Haag en omgeving die hun talenten in zetten om kinderen en jongeren in beweging te krijgen en hun talenten te laten ontdekken. We hebben talentvolle trainers, begeleiders op alle gebieden zoals; voetbal, taekwondo, rugby, dans, rappen, tekenen, drummen en ga zo maar door.

We willen dit graag professionaliseren en uitbreidden om ons nog breder maatschappelijk in te kunnen zetten. We willen vooral mensen die niet altijd dezelfde kansen krijgen een kans geven. Ze verder helpen naar werk en opleiding via hun eigen talent en met dat talent weer volledig deel te nemen aan de maatschappij.

Missie

Stichting Talentontwikkeling is dé stichting die zich inzet voor de ontwikkeling van talent bij de jeugd. Hierbij staan kwaliteit, plezier, betrouwbaarheid en aandacht voor het individu voorop, met een maatschappelijke insteek. Door professionele en ervaren trainers te koppelen aan nieuwe nog onervaren trainers bieden wij altijd kwaliteit.

Visie

Stichting Talentontwikkeling biedt betrouwbaarheid en kwaliteit voor een scherpe prijs, wat het toegankelijk maakt voor iedereen. Wij nemen trainers aan die nog weinig tot geen werkervaring hebben en leiden hen intern op. Daarmee richten wij onze blik op de maatschappij, geven iedereen een kans en leveren wij toch de gewenste kwaliteit.

De stichting staat voor het met plezier ontwikkelen van talenten bij kinderen en jongeren, op welk vlak dan ook. Een kind dat met plezier iets onderneemt staat open om te ontdekken en talenten ontwikkelen. Door de bevlogenheid van onze trainers groeit het plezier en daarmee het talent alleen maar verder.

Stichting Talentontwikkeling is een groeiende organisatie. We zijn begonnen in de regio Den Haag met een zaalvoetbalcompetitie voor middelbare scholieren. Hieruit vormden nieuwe samenwerkingen met VO scholen, waarna het netwerk verder is gegroeid naar PO scholen, BSO’s, KDV’s en verenigingen in de regio. De kwaliteit zal gewaarborgd worden door continue uitbreiding van het interne opleidingssysteem en door minimaal twee keer per jaar een stichting brede ontwikkeldag te organiseren waarin alle trainers met elkaar samenkomen om nog beter te worden.

Kernwaarden

Kwaliteit; Door professionals te koppelen aan nieuwe trainers en door middel van ons interne opleidingssysteem kunnen wij voor elke activiteit kwaliteit bieden. Breed inzetbaar; Doordat wij een breed netwerk hebben en intern extra opleiden zijn onze medewerkers inzetbaar op vele fronten. We vinden altijd een passende oplossing.
Plezier; Bevlogen medewerkers zorgen met hun trainingen en begeleiding voor veel plezier tijdens het sporten. Rust, structuur, duidelijkheid en aandacht zijn hierin belangrijke factoren.
Aandacht; Aandacht en persoonlijk contact zijn de sleutel tot succes bij kinderen. Onze trainers kijken niet alleen naar gedrag, maar ook naar de reden erachter. Door de tijd te nemen voor de kinderen groeit het contact en ook de positieve deelname.

Sara Burgerhartweg 4-6,
2533 JA Den Haag

Vind ons op social media